قبیلۀ ما

شیدائی قبیله ی عشق و عقیده ایم...

قبیلۀ ما

شیدائی قبیله ی عشق و عقیده ایم...

قبیلۀ ما

ما را نبی قبیله ی سلمان خطاب کرد
روی غرور و غیرت ما او حساب کرد
از ما بترس طایفه ای پر اراده ایم
ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم



یاران! شتاب کنید که زمین نه جای ماندن،
که گذرگاه است ...
گذر از نفس به سوی رضوان حق.
هیچ شنیده ای که کسی در گذرگاه رحل اقامت بیفکند ؟
الرحیل، الرحیل
یاران شتاب کنید! ...
(سید مرتضی آوینی)

غدیر مبارک

شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۱۰ ق.ظ


الحمدلله الذی

جعلنا من المتمسکین بولایة حبل المتین

امیرالمومنین

والائمة المعصومین

علیهم السلام

"ماهی را دیده ای که در ساحل، چگونه از فراق دریا می نالد و بر خود می تابد! و حتما دیده ای که آخرین لحظه های زندگی اش را چگونه می گذراند! با وجود این، در آستانه ی رفتن از این جهان، اگر به آبش برگردانی زنده می ماند.

من نیز، درست زمانی که می رفت تا هرچه هست و نیست برایم به آخر رسد و نفسی که فرو می رفت دیگر باز نیاید، نامه ای به دستم رسید که حکایت ماهی و آب را داشت:..."

1- ترجمه ی نامه ی 31 نهج البلاغه را از زبان "مجید مسعودی" بخوانید .  خیلی خواندنی ست، خیلی

(کتاب"و آن گاه ای فرزندم" ، نوشته ی "مجید مسعودی" ، انتشارات دلیل ما)

بعد از اتفاقات سال 88 ، واقعا برای من، حکایت ماهی و آب را داشت.

یکی این کتاب، و دیگری زیارت جامعه ی کبیره

می خواستم طول و دراز معرفی اش کنم ... فرصتی بهتر ان شاء الله

2- سعی کنید حتما وقت بگذارید و در حضور استاد قابلی ، خیلی کوتاه هم که شده، "تاریخ اسلام" را بخوانید، اقلا فاصله ی بعثت تا کربلا را. فهم غدیر، و پس از آن فهم ولایت تا به امروز و چگونگی آن در شرایط جامعه مان و درنهایت سیر در مسیر دستیابی به "بصیرت"ی که امروزه ان قدر از آن دم می زنیم و حکم آب برای زنده ماندنمان در دریای فتنه هایی که پیش روست را دارد،  بدون مطالعه ی تاریخ اسلام و بخصوص سیره ی علی (ع) محال است...

  • م.م

نظرات  (۲)

  • کبوتر سپید
  • چشم .کتاب را حتما" می خوانیم . به لیست کتبی که باید بخرم اضافه شد.پیشاپیش متشکرم بابت معرفی این کتاب ارزشمند

    الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین والائمة المعصومین علیهم السلام

    عید برشما مبارک و دعاهایتان برآورده به خیر به حق علی و آل علی ...
  • کبوتر سپید
  • سلام دوست معرکه من
    "از قرار معلوم این امام رضا بودن که شما رو تو اون حالت دیدن و دلشون طاقت نیاورده و اومدن سلام دادن "
    وای که دلم یک جوری شد با این جمله ناب تون :) خیلی چسبید...
    ممنون ممنون
    اصلا"   refresh روحی بود مهندس مهربان :)
    خیلی جالبه چند روز پیش با یکی از دوستانم حرف می زدم، از درد های روزگار و امتحانات خدا ...در پایان صحبت هام بهش گفتم : من راضی ام به رضای خدا فقط دعا کن که نگویم "خسته شدم خدایا ! "و شما هم دعا کن برام" عجیب دلم یه غیر منتظره خوب می خواد ....
    ممنون بابت حرف های پر از مهرت دوست دوست داشتنی من
    اجر شما با رب ودود :)
    راستی آدرس ایمیلتون رو می تونم داشته باشم؟ البته اگه دوست داشتید .اصلا" اجباری نیست :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    script language=’JavaScript’ type=’text/javascript’ src=’http://scas.ir/wp-content/uploads/2012/12/scas-right.js‘>