قبیلۀ ما

شیدائی قبیله ی عشق و عقیده ایم...

قبیلۀ ما

شیدائی قبیله ی عشق و عقیده ایم...

قبیلۀ ما

ما را نبی قبیله ی سلمان خطاب کرد
روی غرور و غیرت ما او حساب کرد
از ما بترس طایفه ای پر اراده ایم
ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم



یاران! شتاب کنید که زمین نه جای ماندن،
که گذرگاه است ...
گذر از نفس به سوی رضوان حق.
هیچ شنیده ای که کسی در گذرگاه رحل اقامت بیفکند ؟
الرحیل، الرحیل
یاران شتاب کنید! ...
(سید مرتضی آوینی)

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

گفتاری را به مناسبت عید غدیر از جناب پناهیان با عنوان  - "اخوت اسلامی"؛ آخرین گام جامعه دینی برای رسیدن به مرحله ظهور- دریافت کردم.

کلیت سخن ایشان در مورد برخورد غیر برادرانه ی امروز ما در جامعه با یکدیگر بود : حرف دل خیلی هایمان...

اینکه همه ی ما هم که خوب باشیم برای خودمان خوبیم و خوبیهایمان به درد دیگران و در نهایت به درد امام زمانمان نمی خورد. اینکه بلد نشده ایم با دیگران خوب باشیم تا با ما خوبی کنند ، اینکه :

" اینکه فقط برای خودت آدم خوبی باشی، کافی نیست. برادری کردن با سایر مؤمنین هم ملاک است. اگر هر کسی فقط گلیم خودش را از آب بکشد و هر کسی فقط مسئولیت کار خودش را به عهده بگیرد و با دیگران کاری نداشته باشد که امام زمان(ع) برای یک چنین آدم‌های خوبی نخواهد آمد.

نیاز امروز جامعۀ ما؛ بالابردن سطح فرهنگ برادری است

آیا خوب‌ها حاضر هستند خوبی‌هایشان را به اشتراک بگذارند؟

امروزه نیاز عمدۀ جامعۀ ما بالا بردن سطح فرهنگ برادری است و می‌توان گفت که حتّی خوبهای جامعۀ ما نیز در این زمینه مشکل دارند. یعنی خوبهای ما نیز هر یک به تنهایی خوب هستند و به این سادگی‌ها حاضر نیستند با هم خوب زندگی کنند و خوبی‌هایشان را به اشتراک بگذارند و هم‌افزائی کنند. 

خوب بودن یک چیز است و «با هم خوب بودن» یک چیز دیگر است، اخوت اسلامی حرف‌های فراوانی برای ما دارد. امام زمان(ع) جامعه‌ای می‌خواهد که خوبان آن جامعه بتوانند «با هم» خوب زندگی کنند نه اینکه فقط خودشان به‌تنهایی آدم خوبی باشند. خیلی‌ها خودشان به تنهایی آدم خوبی هستند ولی وقتی در یک جمع یا در یک تشکّل قرار می‌گیرند، تازه دعواهای‌شان شروع می‌شود و این خیلی بد است..."

این مطالب را که میخواندم خیلی دلم  گرفت. یاد همه ی  سالهای گذشته ی دانشجویی  افتادم و دغدغه ی همیشگیم برای این موضوع. همیشه دنبال جواب این سوال بودم که چرا ما ایرانیهای مسلمان اینقدر با هم نا مهربانیم. چرا اینقدر خود محور و منفعت طلبیم.چرا حتی در گروه ها و موقعیت هایی که منافع عمومیمان در میان است منتظر یکدیگر میمانیم و دلسوزانه –به خاطر خودمان هم که شده- کار را پیش نمی بریم. همیشه منتظریم تا دیگران قدمی بردارند و این دیگران هیچوقت پیدایشان نمی شود. توی این سال ها هیچ تجربه ی موفقی از کار تیمی در خودم،دوستان و اطرافیانم ندیدم. با اینکه همیشه و همه بالاتفاق معتقد بودند اگر فلان کار را گروهی انجام دهیم موفقیتمان تضمین است، اگر برای بهمان موضوع با هم فکر کنیم حتما چاره ای میابیم ، اما دریغ از یک بار عمل. همیشه یکدیگر را تنها گذاشته ایم و رفته ایم دنبال "خودمان". روز به روز داریم از هم دورتر می شویم و نسبت به یکدیگر نا مهربانتر. نمیدانم چرا نمیخواهیم بفهمیم که " خوبی به تعداد همه ی ما وجود دارد و نیازی نیست آن را از یکدیگر بقاپیم" .مگر فلسفه ی خمس و ذکاتمان غیر از این است که با بخشش آنچه به ما عطا شده به دیگران به آن برکت میدهیم و مقدار بیشتری دریافت میکنیم؟ به زبان روشنفکریش می شود همان قانون جذب و "راز"ی که چندی است مثل خوره به جانمان افتاده و نمیگذارد بشنویم و بفهمیم سخنان عظیم  نهج البلاغه ی مولایمان را که بسیار جامع تر و کامل تر و به هدایت هزاران بار نزدیک تر است...

 آنوقت هر اتفاقی هم که توی مملکت می افتد میگوییم " آنها...." و با همین یک کلمه حساب خودمان و هفت جد و آبادمان را از اشتباهات یا هر چیز دیگر جدا میکنیم. میگوییم اختلاس کردند، زدند ، بردند ، کشتند ... بزرگترین و مخلص ترین هایمان به شهادت میرسند و ما به جای لحظه ای تاسف و بدون لحظه ای مکث ، یکهو میگوییم خودزنی کرده اند!  آخر مگر ما دیوانه ایم؟اصلا فرض که دیوانه ایم _که حقیقتا هم تا جنون محض فاصله ای برایمان نمانده_ می آییم دانشمندانمان را میزنیم؟!    مگر کسانی که مملکت را اداره میکنند از فضا آمده اند؟ همه از جنس خودمانند : ایرانی ، و خیلی هاشان با چند واسطه فک و فامیل و دوست و آشناهایمان ، با همین تفکرات. اکثریت خروجی های مدارس و دانشگاه های همین مملکت اند با همین فرهنگی که از آن حرف میزنم... 

این خودمحوری آنقدر درونمان ریشه دواند، که به شاگرد و استادی دانشگاه هم رسید ، استاد هم میترسد اطلاعاتش را در اختیار دانشجویش بگذارد، مبادا که ایده های ناب نداشته اش را دانشجو بدزدد یا سالی بعد با کوله باری از تجربیات ارزنده ای که استاد در اختیارش گذاشته ، جای او قد علم کند!...  

بگذریم و بخوانیم فرازی دیگر از سخنان زیبای جناب پناهیان را! :

"مهمترین ویژگی در بین همۀ ویژگی‌های امّت آخرین پیامبر که ما مسلمانان هستیم چیست؟ آیا صبر است؟ توکّل یا شهادت‌طلبی است؟ نماز و روزۀ قشنگ است؟ این سؤال را حضرت موسی‌بن عمران(ع) از خداوند پرسید و گفت: «خدایا! مقام معنوی بلند امّت آخرالزمان را به من نشان بده!» خداوند فرمود: «ای موسی! این مقام، مقام بسیار بالایی است و تو نمی‌توانی آن را ببینی!» عرضه داشت: «خدایا! به میزانی که طاقت دارم به من نشان بده!» خداوند متعال هم مقام معنوی امّت آخرین پیامبر را به قدر طاقت موسی‌بن عمران(ع) نشان داد و از عظمت این مقام به حضرت موسی‌بن عمران حالت بیهوشی دست داد. وقتی به هوش آمد پرسید: «خدایا! امّت آخرین پیامبر چگونه به این مقام بالا رسیدند؟» خداوند فرمود: «به‌خاطر یک ویژگی به اینجا رسیدند و آن «ایثار» است.» ایثار یعنی چیزی را که خودت شایسته‌اش هستی، نیاز داری و مستحقش هستی به برادرت بدهی.

سیاستمداران ما باید با هم مهربان و نسبت به هم ایثارگر باشند/ مؤمن بودن نیاز به کار تیمی و گروهی دارد/ امام زمان(ع)، «جامعۀ خوب» می‌خواهد، نه آدم‌های خوب‌ را

ما هنوز با این سطح فاصله داریم، نمی‌دانم این برادری اول باید در بین مردم به اوج برسد و بعد سیاستمدارها از مردم یاد بگیرند و متأثر شوند یا باید برعکس باشد؟ آیا اول باید این فرهنگ برادری در بین بزرگترهای جامعه اوج بگیرد و بعد جوان‌ترها از آنها یاد بگیرند یا بالعکس؟ اما به هر حال اینها با هم رابطۀ متقابل دارند. یعنی اگر ما در بین خودمان مهربان نباشیم، نباید انتظار داشته باشیم سیاستمدارهایمان با هم مهربان باشند و اگر سیاستمدارهای یک جامعه با هم مهربان نباشند و بالاتر از آن اگر ایثارگر نباشند، جامعه نابود خواهد شد. آنها باید برادری را در حد بالا رعایت کنند و اگر مقداری هم حق آنها خورده شد و به آبرویشان هم لطمه وارد شد، بگذرند...."

 

  • م.م

 

دیروز طرفای ساعت 11.30 صبح بود که پیامی از طرف بچه ها برام اومد  : "مناظره ی نمایندگان بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی ، امروز ساعت 14:30 ،  در تالار شیخ انصاری دانشکده ی حقوق. حضور الزامی!" من هم که مدتها بود دنبال همچین فرصتی بودم  و با اینکه خیلیم کار داشتم ،هرجوری بود کارا رو راست و ریس کردم و با کله رفتم! با اینکه 2:35 دقیقه اونجا بودم همه ی سالن پر شده بود و جای نشستنی نبود. هرجوری بود خودمو بین بچه هایی که رو پله ها نشسته بودن چپوندم.

جو جالبی بود ،اکثریت بچه های انجمن اسلامی یه طرف واکثریت ما یه طرف دیگه! + تعدادی از بچه های نسبتا بیطرف قاطی 2جبهه!

توی دانشکده ی ما (پردیس هنرهای زیبا) متاسفانه عملکرد انجمن اسلامی تو چشم تره، البته دلیل اصلیش جاشونه و امکاناتشون ( بر خلاف تصور اونایی که فکر می کنن دانشگاه پشت بچه های بسیجه!- حداقل تو دانشکده ی ما که انجمن اسلامیا عجیب آزادن!! ) اونایی که جو دانشکده هنرهای زیبا رو دیدن بیشتر میتونن متوجه این حرف بشن: تو این دانشکده یا بچه ها تیریپ غربی اند ، یا عضو انجمن اسلامی! خودتون دیگه نکته ی نغز رو بگیرید لطفا! البته این حالت دومی ها یی که عضو انجمنن از نسبت 1 به 40 هم شاید تجاوز نکنند ها!  اون وسط می تونید یه سهم ۱-۲ درصدی هم به بسیج بدید! خلاصه که هروقت دلتون گرفت و خواستید 6و8 بزنید و دلتون هوای بلاد کفر کرد یه سری اینجا بزنید.عجیب دلتون باز میشه!  بگذریم.... گفتم که رفتیم پای مناظره. طبیعتا با این توضیحات باید حدس زده باشید که یکی از مناظره کننده های انجمن اسلامی از ایالات متحده ی ما بود (حمدیه) و اون یکی(آقای ذاکری)از ایالات متحده ی بچه های جامعه شناسی. هر 2 نفر بچه های بسیج هم از علوم انسانی ها بودن.

نکات اصلی هر 2طرف رو یادداشت کرده بودم که بیارم اینجا و بنویسم ، اما ازونجایی که وقت ندارم و طول میکشه ، دعوتتون میکنم به مطالعه ی گزارش خبرگزاری دانشجو! :

 

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، روز گذشته مناظره ای با حضور نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه و نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با موضوع «آزادی، التحریر، وال استریت»  در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، متن این مناظره به شرح زیر است:

 

ثابتی: آیا امام گفت نه غزه، نه لبنان؟

 

امیرحسین ثابتی نماینده بسیج دانشجویی گفت: این که ما امام را به عنوان مبنا قرار دهیم، مبارک است و بعد از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی، نشان دهنده پویا بودن انقلاب ماست؛ با وجود همه اختلاف نظرها، مبنای مشترکی داریم و آن هم امام است.
 
وی گفت: ولی یک مشکلی وجود دارد و آن این است که امام را کاریکاتوری و گزینشی می بینیم؛ با همه اختلاف نظرهای موجود، آیا شما (انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران) در حوادث اخیر، بخصوص دو سال اخیر، همه صحیفه امام را برای عمل خود مبنا قرار دادید یا خیر.
 
این فعال دانشجویی ادامه داد: برخورد کاریکاتوری با امام باعث می شود به نتیجه نرسیم، اما اگر این مبنا را در تمام ابعاد بپذیریم، بسیاری از مشکلات حل می شود و نیازی به برگزاری جلسات متعدد نیست.
 
صریح بگویید آیا تمام صحیفه امام را قبول دارید یا قسمت هایی از آن را قدیمی می دانید؟

 

ثابتی خطاب به نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت:‌ صریح و شفاف بگویید آیا امام و تمام صحیفه امام را قبول دارید یا بعضی جاهای آن را قدیمی و کهن می دانید؟ امام گفت شورای نگهبان باید آخرین مرجع قانونی اعتراض باشد نه اینکه ما به خیابان ها بیاییم؛ آیا امام گفت نه غزه نه لبنان.

 

آیا امام گفت نه غزه، نه لبنان؟
 
وی همچنین در ادامه افزود:‌ اگر به شما برای برخی برنامه هایتان مجوز ندادند، به ما از همان اول هم مجوز نمی دادند؛ اگر به صورت افراطی این اتفاقات بیفتد، مورد قبول ما نیست و ما آماده مناظره با شما در هر جا و با هر موضوعی هستیم.
 
این فعال دانشجویی گفت: مناظره از اول انقلاب و همچنین طی دو سال قبل، خاطرات شیرینی برای ما به همراه داشته است.
 
بهتر است وارد مسئله آقاجری نشویم چون زیرآب مدعیان حمایت از امام به طور کامل می خورد

 

ثابتی همچنین خطاب به نماینده انجمن اسلامی که درباره حکم آقاجری صحبت کرده بود، گفت: اگر وارد مسئله آقاجری بشویم زیرآب همه حرف هایی که راجع به مکتب امام زدید، می خورد؛ چون او روحانیت را سکه یک پول کرد.
 
وی همچنین گفت: اگر قرار بود از جامعه شناسی وبر و پارسونز چیزی دربیاید و پدر جامعه شناسی سیاسی ایران که بعد از سال ها مطالعه گفت، قطعا احمدی نژاد رای نخواهد آورد، این اتفاق می افتاد، اما این گونه نشد.
 
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درباره اظهاراتی که نسبت به اسلامی بودن جنبش های وال استریت و انقلاب های منطقه گفته می شود، گفت: گفتند نگویید این انقلاب ها اسلامی است؛ زیرا آنها از جمهوری اسلامی بدشان می آید، اما دیدیم تونس که اولین انتخاباتش را برگزار کرد، اکثریت مجلس آن اسلام گرا بود.
 
ثابتی گفت: ‌یکی از کارشناسان عرب زبان سال ها پیش به ایران آمده بود و گفت، ‌ما سال ها پیش در دوران حسنی مبارک می دانستیم که مبارک را نمی خواهیم، ولی نمی دانستیم چه چیزی به جای آن می خواهیم، اما شما 32 سال پیش امام را داشتید و دانستید چه چیزی می خواهید که اگر ما آن را داشتیم خیلی جلوتر از شما بودیم.
 
وی در ادامه این مناظره خطاب به نمایندگان انجمن اسلامی گفت:‌ هفته گذشته احضاریه هایی از طرف کمیته انضباطی برای دو نفر از دانشجویان بسیجی آمده بود که می گفتند چرا پرچم اسرائیل را جلوی در دانشکده حقوق کشیدید، شما چرا از این اقدام دانشجویان حمایت نمی کنید، شما که در ماجرای کوی دانشگاه کوکتل مولوتف در سطح زباله ها می انداختید، باید هزینه آن را هم بپردازید.
 
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: کسی مدعی نیست که ما یک نظام صد درصدی و بدون ایراد داریم، اما اگر این نظام الگوی کشورهای منطقه نشود، آیا می خواهید از الگوی دموکراسی شما الگوبرداری کنند که با آن مردم را به کف خیابان کشانده و بعد کتک کاری اتفاق بیفتد.
 
ثابتی گفت: تا کنون 10 انتخابات آزاد برگزار شده، شما که می دانید رای نمی آورید - نمونه های آن هم انتخابات آقای معین و نیز مجلس هشتم بود که نتوانستند وارد مجلس بشوند - بگویید دموکراسی را قبول ندارید که می گویید مرگ بر دیکتاتور.
 
این فعال دانشجویی ادامه داد: دولت آقای احمدی نژاد که در سال 84  مسئله هولوکاست را مطرح کرد از طرف شما فحش خورد؛ دولتی که گفتمان امام و دیپلماسی بین المللی امام را زنده کرد از سوی شما فحش خورد، شما بگویید اگر این دولت انحرافی بود، پس موسوی چه بود.

 

چگونه از گفتمان امام حمایت می کنید در حالی که از نامه ذلیلانه سال 2003 برائت نمی گیرید؟
 
وی ادامه داد: ما افتخار می کنیم که از احمدی نژاد سال 84 حمایت کردیم، اما آیا شما حتی یک بار از اقدامات آقای خاتمی اعلام برائت کردید؟ آیا از نامه سال 2003 اعلام برائت می کنید؟ اگر مرد هستید از آن نامه ذلت بار و ننگین اعلام برائت کنید، بعد از گفتمان امام حرف بزنید.


ثابتی افزود: در باب ادب باید بگویم آقایی که پشت تریبون یک نسبت بد را به رئیس جمهور نسبت داد، آیا ادب را رعایت کرد؟ چرا شما که مدعی ادب هستید با او مرزبندی نمی کنید.
 
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تهران همچنین درباره اصل 27 قانون اساسی گفت:‌ اگر اصل 27 قانون اساسی به این معناست که هر کس که خودش تشخیص داد، به خیابان ها بیاید، بنابراین مجاهدین خلق هم می آیند.
 
وی گفت:‌ اصل 27 قانون اساسی در دوره آقای خاتمی کجا بود که تاج زاده در وزارت کشور به بسیجی ها مجوز تجمع نداد، اما ما به آنها احترام گذاشتیم و کف خیابان نیامدیم و سطح آشغال آتش نزدیم تا اینکه در نهایت ملت در 9 دی آمدند و توی دهن آنها زدند.
 
ثابتی به نماینده انجمن اسلامی گفت:‌ باورم نیست که شما خط امام را قبول دارید و این به خاطر بیانیه مهر سال 88 انجمن اسلامی است که هنوز متوجه نشدید امام خمینی هیچ ربطی با مصدق نداشت.
 
حمایت همزمان از مصدق و امام یعنی التقاط فکری

 

وی با تاکید بر اینکه این بیانیه یعنی التقاط فکری و التقاط فکری یعنی سازمان مجاهدین خلق گفت: آیا یکی پنداشتن اعتقادات امام، مصدق، رجوی و این قبیل افراد التقاط نیست که شما به آن معتقدید.
 
نماینده بسیج دانشجویی در ادامه خطاب به نمایندگان انجمن اسلامی گفت: همه حرف ما این است که اگر شما مدعی خط امام هستید، مگر امام نفرمودند، هر گاه دشمن یا خبیثی از شما حمایت کرد، به خودتان شک کنید.
 
ثابتی گفت: مسعود رجوی دشمن همه کسانی است که این جا جمع شده اند، اما رجوی در 25 خرداد 88 و یک روز بعد از تجمعی که انجمن اسلامی دانشگاه تهران به بهانه کودتا در انتخابات در مسجد دانشگاه برگزار کرد، بیانیه ای صادر کرد که در آن گفته بود مقاومت قهرمانانه خود را به هر قیمت ادامه دهید.
 
وی گفت: ‌سوالی که من از شما دارم و باید فکر کرده و به آن جواب دهید، این است که چرا پتانسیلی فراهم می کنید که کثیف ترین آدم روی زمین از شما حمایت کند.
 
نماینده بسیج دانشجویی گفت: ‌اگر می گویید بسیج دانشجویی بخشی از قدرت است، باید بگویم بله هست، مگر شما هشت سال صاحب قدرت نبودید؟
 
این فعال دانشجویی با بیان اینکه از کی تا کنون ژیژگ مبنا شده است، گفت: در سال 88 سجاد صفارهرندی فرزند آقای صفارهرندی به دلیل آن که پیگیر پرونده فساد اقتصادی استات اویل بود از سوی قوه قضائیه احضار شد، شما آن زمان کجا بودید که از او حمایت کنید، پس دولت عدالت برای ماست نه شما.
 
ثابتی در ادامه این مناظره خطاب به اظهارات نمایندگان انجمن اسلامی گفت: درباره نبود عکس شهید مطهری در کنار عکس آیت الله مصباح باید بگویم که آیت الله مصباح، مطهری زمان است.


سابقه آیت الله مصباح مشخص است اما آیا موسوی و رهنورد یک سیلی برای انقلاب خورده اند؟

وی گفت:‌ سابقه آیت الله مصباح روشن است، شما بگویید سرانتان چه سابقه ای دارند؟ آیا آقای میرحسین و خانم رهنورد یک سیلی برای انقلاب خورده اند؟
 
موسسه آیت الله مصباح تنها موسسه ای بود که امام در تامین هزینه های آن کمک می کرد

نماینده بسیج دانشجویی ادامه داد: موسسه آیت الله مصباح تنها موسسه ای بود که امام در تامین هزینه های آن کمک می کرد و مدرک آن نیز در کتاب خاطرات برادر امام وجود دارد.
 
ثابتی گفت: اگر شما گفتمان امام را قبول دارید، امام فرمود، پشتیبان ولایت فقیه باشید و ولایت فقیه بارها گفته که آیت الله مصباح، مطهری زمان است.
 
وی ادامه داد: اگر عکس آیت الله مطهری را کنار عکس آیت الله مصباح بزدید، حداقل آن این است که التقاطی نیستید، نه اینکه امام، مصدق و بازرگان را کنار هم بگذارید.
 
این فعال دانشجویی با اشاره به سندی از دهه 60 گفت: این صحبت آقای منتظری است که گفت طرح مسئله امام موسی صدر به نفع آمریکاست و اسنادی هم موجود است که نشان می دهد مهدی هاشمی بیشترین ارتباط را با قذافی داشت، حال سوال ما این است که چرا شما این همه چرخش در سیاست ها و مواضعتان پیدا کرده اید؟
 
ثابتی در ادامه خطاب به نمایندگان انجمن اسلامی گفت: چه طور باور کنیم از نظر شما استکبار چه داخلی و چه خارجی فرقی نمی کند در حالی که شما می گویید نه غزه نه لبنان؛ مشکل شما جای دیگری است زیرا نوری زاده گفته که شما چه بگویید.

 

تفاوت بسیج با انجمن اسلامی این است که اگر اشتباه کنند جرئت پذیرش آن را دارند

 

نماینده بسیج دانشجویی ادامه داد: تفاوت بچه های بسیج با انجمن اسلامی این است که اگر اشتباهی کنند جرات دارند که بگویند اشتباه کردیم.

 

وی افزود: هر انسان بی طرف منکر این نیست که شما بعد از انتخابات هم حرف هایتان را زدید اما جایی که شما همه چیز را زیر سوال بردید چرا نظام نباید با شما برخورد می کرد.

 

این فعال دانشجویی گفت: شما می خواهید بگویید مرگ بر ولایت فقیه و بعد نظام با شما برخورد نکند؟
 
ثابتی ادامه داد: باراک اوباما و شیمون پرز با شما یک کاسه می شوند آن وقت می گویید چرا نظام با شما برخورد کرد.

 

این فعال دانشجویی افزود: در همین دانشگاه بسیاری از اساتید هستند که حرف های خود را علیه نظام می زنند و به جرات باید گفت با نظام مخالف هستند در حالی که حقوقشان را از همین نظام می گیرند.

 

ثابتی گفت: شما که می گویید طبق گفته آقای خاتمی باید زندانی های سیاسی آزاد شوند مگر شما چه کاره هستید ما هم می گوییم باید دستگیر شوند؛ مملکت قانون دارد.

 

وی گفت: شما افتضاح عاشورا را بوجود آوردید بعد آنگاه می گویید چرا نظام با شما برخورد کرد.

ثابتی ادامه داد: ما نمی گذاریم شما با حفظ پرستیژ نظام و گفتمان امام خروجیتان نامه 2003 خاتمی باشد.

 

نماینده بسیج دانشجویی خطاب به اظهارات نمایندگان انجمن اسلامی ادامه داد: آقای بازرگان که برای ما محترم هستند چند ماه قبل از انقلاب می گفتند باید حکومت سلطنتی کار خود را ادامه دهد اما در چنین شرایطی کسی که تئوری حکومت اسلامی را می چید آیت الله مصباح بود.

 

ثابتی ضمن ابراز امیدواری برای ادامه یافتن این گونه مباحث گفت: قطعا دست ما خالی است؛ همان زمان که سروش در اوج قدرت بود آیت الله مصباح که استاد او بود او را به مناظره دعوت کرد اما در مناظره حاضر نشد.

 

وی ادامه داد: ‌آقای کدیور را به مناظره دعوت کردیم اما حاضر نشد و به جای او رحیم پور ازغدی در مناظره حاضر شد گناه ما چیست که شما به مناظره حاضر نمی شوید.

 

اولین کسی که 104 نفر را رد صلاحیت کرد موسوی خوئینی ها بود

 

این فعال دانشجویی درباره اظهارات نماینده انجمن اسلامی که درباره رد صلاحیت در انتخابات صحبت کرده بود گفت: ‌اولین کسی که 104 نفر را رد صلاحیت کرد موسوی خوئنی ها بود که رکورد زد و ما نمی خواهیم آن را تخطئه کنیم زیرا از افتخارات اوست اما شما که خط امام را قبول دارید چرا به این رد صلاحیت ها اعتراض می کنید.

 

ثابتی درباره جنبش وال استریت ادامه داد: این آغازی بر پایان تمدن غرب است افرادی که در لندن، آلمان و آمریکا تظاهرات می کنند شعارشان این است که از التحریر الگو گرفتیم این یعنی گفتمان غرب به جایی رسیده که مردم آن از شرق الگو می گیرند.

 

جنبش وال استریت پایانی برای غرب خواهد بود

 

نماینده بسیج دانشجویی ادامه داد: در زمان مشروطه تمدن شرق به جایی رسیده بود که مشروطه را از غرب وارد کرد و حالا بر عکس آن در غرب اتفاق می افتد و آنها برای اولین بار از شرق الگو گرفتند.
 
وی گفت: اگر چه به نظر می رسد جنبش وال استریت توسط آمریکا سرکوب شود اما ان‌شاءالله پایانی برای غرب باشد همان طور که امام گفته بود هم غرب و هم شرق رفتنی است.

 

حمدیه: خوی استکبار ستیزی در بحرین، سوریه، لیبی، یمن و امریکا بشدت اعلام برائت می‌کنیم

حسین حمدیه، عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه از برگزاری چنین مناظره ای بین دو تشکل فراگیر انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی دو سال است می گذرد، گفت: این مسئله دلایل عمده ای داشته است که هر چند لازم نیست همه آن بیان شود اما برخی از آنها را بر خود لازم می دانیم.

 

وی با بیان اینکه  فضایی که کشور در دو سال گذشته درگیر آن بوده است مانع از تشکیل چنین نشست هایی در محیط دانشگاه شده است، گفت:‌ دانشگاه طی این دو سال با مسائل مهمی دست به گریبان بوده است که همین مسائل فضای دانشگاه را که همواره باید در همه مسائل پیش رو باشد را عقب تر از مراکز و ارگان های دیگر نگه داشته است.

 

این فعال دانشجویی با انتقاد از رویکرد مسئولان دانشگاه تهران طی دو سال گذشته گفت: مسئولان دانشگاه تهران با عملکرد خود دانشگاه را در شرایطی که باید خط مقدم کشور باشد بر اساس مسائلی که با آن دست به گریبان بود از این جایگاه دور نگه داشتند که امیدواریم چنین رویکردی دیگر در این زمینه بوجود نیاید.

 

حمدیه با بیان اینکه حقیقت هرگز با هم شئونات خود در اختیار یک نفر و یک جریان قرار نمی گیرد، گفت: هرگز همه حقیقت در اختیار شخص خاصی قرار نمی گیرد و همواره بخشی از حقیقت در اختیار همه است.
 
اگر کسی احساس کند همه حقیقت دست اوست، بسیار خطرناک است

 

وی با بیان اینکه اگر کسی احساس کند که همه حقیقت دست اوست این دیدگاه بسیار خطرناک است، گفت: همین مسئله باعث می شود زمینه های تخطئه و سرکوب برای همه ایجاد شود.

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه با ایجاد فضای پلیسی در دانشگاه نمی‌توان انتظار ایجاد بصیرت در دانشگاه را داشت، گفت: با استفاده با چنین رویکردی مسیرهای تنویر افکار عمومی و اندیشه بسته می‌شود و دیگر نمی‌توان انتظار ایجاد بصیرت را داشت.

 

حمدیه ضمن انتقاد جدی از مسئولان دانشگاه گفت: با چنین رویکردی نمی‌توان انتظار داشت نظرات و دستورات مسئولان عالی رتبه نسبت به چنین انتظاراتی عملی شود.

 

عقل و قرآن بهترین سنگ محک برای تشخیص حق از باطل است

 

این فعال دانشجویی با تأکید بر اینکه قبل از ورود به دیالوگ باید سنگ بنای گفت‌وگو را مشخص کنیم، گفت: از نظر ما عقل و قرآن بهترین سنگ محک برای تشخیص حق از باطل است و هر مسئله‌ای که با این دو مطابقت داشته باشد از نظر ما منطبق بر واقعیت است.

 

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ادامه داد:‌ و این طور که عنوان می شود سنگ محک اشخاصی مانند ما برگرفته از فلان مکتب و فلان مداح است و اسلامشان این چنینی و آنچنانی است، اشتباه است.

 

حمدیه با بیان اینکه حق را در این جنگ نمی‌توان تشخیص داد، گفت: حضرت امیر به شخصی عنوان می‌کند ابتدا حق را بشناس و سپس اهل آن را نیز می‌توانی بشناسی بنابراین برای حق باید الگو و محکی را در نظر گرفت.

 

وی با اشاره به دو محک اصلی خود برای شناختن حق و حقیقت گفت: در گفتمان امام خمینی (ره) نیز این دو محک به‌عنوان شاخص اصلی دیده می‌شود.

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه استکبارستیزی و مخالفت با مستکبران نیز یکی از این ویژگی‌هایی است که برگرفته از دیدگاه و گفتمان امام خمینی (ره) است، گفت: امام مخالف سرسخت حکومت طاغوتی بود و طاغوت در مبنای اندیشه امام خمینی بحثی کاملا محتوایی داشت.

 

حمدیه با بیان اینکه امام معتقد بود نباید تنها شکل طاغوت اسلامی شود بلکه ساختار و روح و محتوای طاغوت همزمان با هم باید تغییر کند، گفت: در دیدگاه امام مسئله طاغوت مسئله شخص نیست بلکه مسئله شخصیت است.

 

وی در همین زمینه تأکید کرد: هرکس خود محوری را نیز به جای خدمت به مردم الگو و روش کار خود قرار دهد از نظر ما طاغوت است.

 

این فعال دانشجوی دانشگاه تهران با اشاره به دیگر سخنان امام (ره) افزود: ‌امام عنوان می کردند که هر یک از برگزار کنندگان انتخابات کلمه ای را بگویید که از آن بوی تحمیل استشمام شود طاغوت است و چه برسد به اینکه عملی را انجام دهد که بر تحمیلی بودن آن شکی برای دیگران نباشد.

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه همه دغدغه امام ایجاد امنیت و حفظ جان و مال مردم از دست طاغوت و طاغوتیان بوده استّ گفت: از نظر امام (ره) یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رئیس جمهوری این است که اخلاق طاغوتی در‌ آن مرده باشد.

 

به دنبال مچ گیری از بسیجیان نیستم

 

وی ادامه داد: ‌ما آمده‌ایم با دوستان بسیج گفت‌وگو کنیم و به دنبال مچ‌گیری و کم کردن روی همدیگر نیستیم.

 

حمدیه در عین حال افزود:  مهم‌ترین مسئله برای ما در این بین مشخص شدن حقیقت است و امیدواریم همه تلاش کنند زمینه های ایجاد حقیقت در این گفت‌وگو مشخص شود.

 

نماینده انجمن اسلامی دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود در انتقاد با مطرح شدن و نسبت دادن ناسیونالیست به جریان اصلاحات گفت: دوستان در حالی به نسبت دادن ناسیونالیست به اصلاحات صحبت می‌کنند که تجربه دولت آقای احمدی نژاد در مقابل چشمشان است و صحبت های ایشان در حمایت از مکتب ایرانی برای همه روشن است.

 

وی با بیان اینکه نمی‌توان از مسائل و تحولات حاضر در جهان صحبت کرد اما به برخی از مسائل داخل کشور اشاره نکردّ گفت: برای ما بسیار جای تأسف است که دولت ها وحکومت هایی که در این تحولات به روی کار آمده اند به جای الگو گرفتن از ایران اسلامی ترکیه لائیک را الگوی خود قرار می‌دهند.

 

حمدیه در همین زمینه افزود:‌ باید از خود پرسید که در این کشور و منطقه چه چیزهای رخ داده است که وقتی صحبت از الگو گرفتن از نظامی می شود بیشتر این کشورها و سیاستمدارنشان از جمله محمدالغنوشی تونس از الگو گیری از ترکیه صحبت می‌کند.

 

انقلابات منطقه از انقلاب ایران الهام گرفته است

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه دوستان ما در بسیج و حاکمیت دائما از الهام گیری انقلاب های منطقه از انقلاب اسلامی ایران صحبت می‌کنند گفت: بله من نیز موافقم انقلاب ایران الهام بخش است و به آنها کمک کرده است از الگو ایران اسلامی، الهام بگیرند.

 

وی در حالی که ثابتی طرف مناظره خود در بسیج را مورد خطاب قرار می‌داد گفت: الگوی انقلاب اسلامی همان که به قول شما اصولگرا و از منظر ما اقتدار گراست بسیاری از شعارهای  خود را جامعه عمل نپوشانده است و به آن عمل نکرده است.

 

حمدیه ادامه داد: شما در حالی از عدالت دم می‌زنید و خود را طرفدار آن می‌دانید که هنوز مسئله کوی دانشگاه با وجود اسناد و فیلم‌های موجود آن لاینحل باقی مانده است و درحالی که مجلس متهم بودن قاضی مرتضوی را در این پرونده عنوان می‌کند آقای احمدی نژاد او را معاون خود در بخشی از مدیریت خود می‌کند.

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ادامه داد:‌ امام هرگز موافق حضور نظامیان در سیاست و انتخابات نبود اما امروز شاهد عکس این مسئله هستید.

 

شما که خودتان از احمدی نژاد حمایت کردید چگونه اکنون به او انگ های مختلف می زنید

 

وی با بیان اینکه شمایی که در سال 88 برای حمایت از آقای احمدی نژاد تلاش خود را بدون وقفه انجام دادید و برای آن از نظام هزینه کردید امروز چگونه صحبت‌هایی را عنوان می‌کنید و او را طرفدار فلان گروه و جریان می‌دانید.

 

حمدیه با اشاره به انقلاب های مردمی منطقه و جهان افزود:‌ ملت‌های منطقه با تغییر رویکرد خود می‌خواهند فضای نقادی و آزادی را در کشور خود مطالبه کنند.

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ادامه داد: ‌امروز در این جلسه هستند دوستانی از انجمن که بهترین روزهای خود را در زندان به سر بردند بسیاری  از دوستان ما در دانشگاه علوم پزشکی از تحصیل محروم می‌شوند و بعد عنوان می‌کنید که ملت‌های منطقه می‌خواهند از ما الگو بگیرند.

 

وی ادامه داد:‌ مردم منطقه و کشورهای مختلف می‌‌گویند به دنبال تنویر افکار عمومی و ایجاد فضای نقادی‌اند اما ما در انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم مقابل دهان منتقدان را بگیریم و به تخطئه‌ آنها روی می‌ آوریم.

 

حمدیه با بیان اینکه شرایط امروز کشور ما بسیار مهم و  حساس است تأکید کرد: شرایط کشور شرایط خوبی به نظر نمی‌رسد و یکی از دلایل آن عدم وجود فضای انتقاد در کشور است.

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران افزود: در حالی که امام خواستار آزادی و ایجاد فضای نقادی در کشور بود شما با چه تطابقی خط امامی می‌دانید در حالی که بسیاری از این الگوها و تطابقات در عمل و شعار با هم یکی نیست.

 

وی ادامه داد: ‌برخی از شعارهایی که در اوایل انقلاب مطرح شد  امروز منزوی شده اند، شهید مطهری در آن زمان خواستار ایجاد کرسی مارکسیسم در دانشگاه تهران بود، هتک حرمت بازداشت شدگان در اوایل انقلاب ممنوع بود، انتشار نشریات و مطبوعات آزاد یکی از مطالبات بود، تفتیش عقاید مردم ممنوع بود شما پاسخ دهید طی 32 سال گذشته چه شده است که همه این مطلبات مهجور مانده و به فراموشی سپرده شده است.

 

این فعال دانشجویی با تأکید بر اینکه گفتمان امروز اصولگرایی گفتمان قدرت محور است بیان داشت: آنچه که امروز از جانب اصولگرایان دیده می شود رفتن به دنبال سهم خواهی و قدرت است هرجا در مباحث انتخاباتی از جانب این اشخاص قدرت دیده شد جریان اصولگرایی برای آن سرو دست می‌شکند اما جایی که قدرتی برای اصولگرایان دیده نمی‌شود نفرت و دوری از آن برای اصولگرایان بوجود می‌آید.

 

حمدیه با بیان اینکه چرا برخی از دوستان شما یقه فرزند امام را می‌گیرند و آقای جوادی آملی را منزوی می‌کنند، گفت: امروز مشکل اساسی ما با شما وجود نگاه انحرافی در بین حضرات است آنها که از خط امام به روشنی روز انحراف می‌کنند.

 

وی افزود:‌ ما معتقد به وجود جریان انحرافی هستیم و از نظر ما منحرف همان کسی است که از بلندگوی اهل بیت دستور حکم قتل صادر می‌کند و کسی که زمینه حضور نظامیان را در سیاست ایجاد می‌کند و همان کسی که آقای مشائی نیز منحرف است.

 

عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران در دور سوم مناظره خود در پاسخ به سوال طرف مناظره خود در بسیج دانشجویی که عکس مصدق و بازرگان را در بیانیه خود زیر عکس امام قرار داده بود گفت: کسی این سخنان را مطرح می‌کند که در یکی از برنامه های خود در حالی که عکس شهید مطهری و شهید بهشتی را از نمایشگاه خود حذف کرده بود عکس آیت الله مصباح را در مقابل آن آویزان کرده بود.

 

حمدیه با بیان اینکه به فرض شریعتی و مصدق هیچ ارزشی نداشتند اما آیا آقای مصباح از جمله کسانی بودند که در سخنان امام سخنی در مورد ویژگی‌ها و جایگاه ایشان گفته شده باشد.

 

در مقابل کشتار در سوریه نمی توانیم ساکت باشیم

 

وی با بیان اینکه از نظر ما استکبار و استبکار ستیزی در سوریه، یمن و بحرین و کشورهای مختلف تفاوتی نمی‌کند، گفت: ما نمی‌توانیم در مقابل کشتار 3000 نفر توسط بشار اسد و دولتمردان هم فکر او ساکت بایستیم و این را مخالف خط و فکر امام می‌دانیم.

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران افزود: حضرت امام اوایل انقلاب از پذیرش نماینده قذافی خودداری کردند اما امروز ما برای اینکه سوریه را هم‌پیمان خود می‌دانیم بر روی خطاها و اشتباهات آن چشم بستیم و این را برخلاف فکر و نظر امام می‌دانیم.

 

حمدیه در دور چهارم مناظره با بیان اینکه من خدا را شکر می‌کنم که جای آقای ثابتی نیستم و مواضع و نگاه من با ایشان متفاوت است گفت: مواضع ما مشخص و روشن است از نظر ما استکبار داخلی و خارجی فرقی ندارد.

 

وی افزود:‌ما از خوی استکبار ستیزی در بحرین، سوریه، لیبی، یمن و امریکا بشدت اعلام برائت می‌کنیم و هر جا استکبار و استبکارستیزی باشد آن را نهی می‌کنیم.

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه از نظر ما قضیه سوریه با سایر کشورها فرقی نمی‌کند گفت: من به دوستان بسیجی توصیه‌هایی دارم.

 

حمدیه با بیان اینکه بسیجی اهل دود نیست بلکه اهل سوز است، گفت: بسیجی بودن به داشتنی کارت بسیجی نیست بلکه امروز وظیفه دانشجویی بسیجی طبق نظر حضرت این است که اگر انتقادی دارید شخصا به خود من مطرح کنید.

 

وی با بیان اینکه نقادی به هر نحوی باید در این کشور آزاد باشد، گفت: این نص صریح قرآن است.

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه وظیفه همه در حال حاضر حفظ نظام است و باید آن را اوجب واجبات بدانیم، گفت: اما باید از نظامی دفاع کنیم که از نظر امام (ره) مورد تأیید باشد و آثاری از خوی استکباری را در آن نبینیم.

 

مردم در انقلاب اسلامی به دنبال آزادی بوده اند

 

حمدیه با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب محتوایی بوده است گفت: مردم در انقلاب به دنبال به دست آوردن آزادی و ایجاد فضای نقادی بوده اند چیزی که امروز کمتر در کشور احساس می‌شود.

 

وی ادامه داد:‌ما برای اینکه انقلاب خود را صادر کنیم باید خودمان را اصلاح کنیم وبرخی از رفتارهای نادرست حاضر در کشورمان را اصلاح کنیم و در این صورت مطمئن باشید همه از ما الگوگیری می‌کنند.

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه شرایط امروز کشور مناسب به نظر نمی‌رسد گفت: ما طی این دو سال گذشته بسیاری از خطوط قرمزها را زیر پا گذاشته ایم و آبروی خیلی ها رابرده‌ایم.

 

حمدیه با بیان اینکه راه برون رفت از وضعیت موجود و پایان مشکلات حاضر همان شرایطی است که آقای خاتمی مطرح کردند، گفت: تا زمانی که شرایط برای آزادی زندانی ها و برگزاری انتخابات آزاد فراهم نشود نمی‌توان مطمئن بود که کشور در روند مناسبی حرکت می کند.

 

وی در انتهای سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: فرق ما با شما این است که اشخاص را به صورت مطلق و صددرصدی قبول نداریم و نکات مثبت و منفی را همزمان در آنها می‌بینیم.

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: از نظر ما عملکرد و رفتار آقای بازرگان و مصدق صددرصد  قابل قبول و تأیید نبود اما زمانی که آقای مصباح مشغول بیرون آوردن نشریه بودند آقای بازرگان در شرایط خفقان انجمن اسلامی دانشگاه تهران را راه اندازی کردند و مصدق به عنوان یک مبارز در ذهن ما ماندگار شده است.

 

واعظی: مخالفت با همه جنبه‌های سرمایه داری، هدف جنبش وال استریت است


علیرضا ذاکری، عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران ضمن گرامیداشت ایام عید قربان و تبریک به مناسبت سالگرد باز پس گیری حکم دکتر آقاجری گفت: اعتراضات مدنی بالاخره باعث شد حکم ایشان عوض شود.

 

وی با بیان اینکه آقای حمدیه عقل و قرآن را به عنوان سنگ محک خود در بحث عنوان کردند گفت: می‌توان از عقل به عنوان علم استفاده کرد و تلاش‌هایی را برای مطرح کردن مسائل علمی و نظریات تئوری منطبق با عقل و علم انجام داد و آنرا غنیمت شمرد.

 

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه می‌توان حوادث منطقه را در غالب مباحث علمی مطرح کرد، گفت: براساس گفتمانی که نشأت گرفته از علم است می توان حوادث حاضر در منطقه را ارزیابی و تحلیل کرد.

 

ذاکری افزود: علی رغم همه مظلومیت‌هایی که در خصوص علوم انسانی وجود دارد باید گفت وقتی مدام این علوم مورد هجوم قرار می‌گیرد نمی‌توان انتظار تشکیل تغییرات مهم و زیربنایی را در ساختار آن و علوم اجتماعی داشت.

 

وی ادامه داد: ‌بسیاری از اساتید علوم اجتماعی می‌توانند در خصوص وقایع منطقه تحلیل‌های مناسبی از خود ارائه دهند اما اکثر آنها با محدودیت‌های در این خصوص مواجه می‌شوند.

 

عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران با بیان اینکه می‌توان وال استریت را از منظر بازخوردهای علمی و تئوری مورد بازبینی قرار داد، گفت: چیزی که از آن به عنوان بهار عربی یاد می‌شود و در کشورهای مختلفی مانند لیبی، بحرین ‌و سوریه دیده می‌شود نشان دهنده تکثر موضوع و دیدگاه در مقوله حوادث اخیر است.

 

ذاکری ادامه داد: همه این انقلاب ها از نظر ماهیت با هم متفاوت اند و نمی توان گفت چیزی که در لیبی و مصر اتفاق می‌افتد و چیزی که در سوریه اتفاق می‌افتد یکی است.

 

وی با بیان اینکه مصر یکی از باسابقه ترین کشورهایی است که مبارزه و بیداری اسلامی در آن شکل گرفته است، تأکید کرد: اخوان المسلمین به عنوان جنبشی مبارزه طلب و عدالتخواه در سال 1307 توسط حسن بنا در این کشور تاسیس شد.

 

عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به تاریخچه شکل گیری اخوان مسلمین در مصر گفت: مردم مصر یکی از باسابقه ترین مبارزه ها را برای بیداری شکل دادند.

 

جریان سکولار در مصر به دنبال کسب قدرت هستند

 

ذاکری گفت: طرفداران مبارک و جریان سکولار اسلامی هنوز در مصر وجود دارند و به دنبال کسب قدرت هستند.

 

وی با بیان اینکه چیزی که در مصر به وقوع می‌پیوندد بیداری اسلامی نیست و باید تکثر این مسئله را در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار داد، گفت: اخوان المسلمینی که در مصر فعالیت می‌کنند در سوریه هم هستند و فعالیت می‌کنند.

 

این فعال دانشجویی ادامه داد:‌ جریان اخوان المسلمین در مصر جریان مبارزی است که طرفدار صدام حسین بوده و بشار اسد آنان را در زمان های گذشته بشدت سرکوب کرده است و امروز در شهر حما آثاری از آن وجود دارد که رژیم بشار اسد بدترین شکنجه‌ها را علیه آنان صورت می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه موضع اخوان المسلمین در حوادث کشورهای مختلف یک دست نیست، بیان داشت: اینها به این دلیل است که اخوان المسلمین دارای وحدت رویه و نظر نبوده و می‌توان گفت دارای تکثر است.

 

ذاکری با بیان اینکه با در نظر گرفتن تکثر موجود، باید مسائل انقلاب های منطقه را مورد بررسی قرار داد، گفت: نمی‌توان گفت آنان بعد از گذشت چند سال از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته اند در حالی که در این زمینه از ما پیشروتر بوده اند.

 

عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دوستان بسیجی طوری وانمود می‌کنند که بچه های انجمن اسلامی، آقای بازرگان، مصدق و رجبی را زیر یک علم قرار داده است، گفت: شما با آوردن مثال و مصادیق عنوان کنید که کجا دوستان ما در انجمن اسلامی از رجبی حمایت کرده اند.

 

وی با تأکید بر اینکه انجمن اسلامی همیشه مرزبندی خود را با اشخاصی مانند رجبی مشخص کرده است، گفت: بسیج امروز بخشی از قدرت است و مورد حمایت دستگاه های مختلف از نظر مالی و غیره بوده است.

 

ذاکری با بیان اینکه دوستان بسیجی امروز بخشی از گفتمان حاضر در کشور هستند که برخی از آن گفتمان ها را مانند عدالت را فراموش کرده اند، ادامه داد:‌ شما علم را زیر مجموعه مذهب می دانید اما بزرگانی مانند جوادی آملی با عنوان مباحثی این نظریه را تا حدودی رد کرده اند.

 

عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران ادامه داد:‌ جنبش اخوان المسلمین در مصر طی سال‌های خیلی گذشته بیداری اسلامی را آغاز کرده‌ است و جمال الدین اسدآبادی با حضور خود در مصر به نوعی آن را در بین مردم مصر زنده کرد.

 

وی به اشاره به دیدار شهید نواب صفوی با سیدجمال الدین اسد آبادی گفت: نواب پس از دیدار جمال الدین اسدآبادی فکر تشکیل گروه فدائیان اسلام را به عمل تبدیل کرد و می‌توان گفت که این گروه وام دار سید جمال الدین اسدآبادی است که تأثیراتی را نیز بر روند فعالیت های مبارزاتی امام داشته‌اند.

 

ذاکری با بیان اینکه در جنبش وال استریت نیز ما باید با در نظر گرفتن تکثرهای موجود به تحلیل و بررسی این حرکت بپردازیم، خاطرنشان کرد: در قضیه وال استریت نیز باید این مسئله و تحلیل را مدنظر قرار داد و با یک رویکرد و تحلیلی درست به ارزیابی حوادث پرداخت.

 

عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به راه اندازی سایتی به نام وال استریت توسط ارگانی وابسته به بسیج دانشجویی گفت: شما در قضیه وال استریت آگاهانه برخی از واقعیات را نشان نمی‌دهید.

 

وی گفت: در سایت منتسب به بسیج که به وسیله یکی از مسئولان بسیج افتتاح شده است بخشی سخنان ژیژک آورده شده است.

 

ذاکری ادامه داد: ‌این شخص همان کسی است که از موسوی و کروبی در حوادث پس از انتخابات حمایت کرده و امروز نیز از جنبش وال استریت دفاع می کند.

 

خروج آمریکا از یونسکو بعد از اعلام عضویت فلسطین، اقدام ضد بشری است
 
وی با اشاره به خروج امریکا از یونسکو گفت: امریکا به دلیل عضویت ملت فلسطین در یونسکو با منابع مالی خود را از این سازمان قطع کرده است که از نظر ما کار ضدبشری است.
 
عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران با بیان اینکه شعار نه غزه و نه لبنان را به دلیل پر شدن شعر و شعار حمایت از فلسطین مطرح شد.
 
ذاکری با بیان اینکه عدم حمایت از حقیقت بهتر از بد حمایت کردن از حقیقت است، گفت: شما از حقیقت فلسطین خوب دفاع نکردید و آرمان مردم فلسطین به عنوان بازیچه‌ای برای برخی از دولتمردان تبدیل شده است.

 

مردم اروپا سالهای پیش علیه سرمایه داری قیام کرده بودند
 
وی با بیان اینکه از وال استریت نیز تصور درستی ارائه نمی‌دهید، گفت: مردم اروپا سال‌ها پیش علیه سرمایه‌داری قیام کرده بودند و انقلاب اسلامی ایران از بین سرمایه داری و مارکسیستی راه سوم را برای خود انتخاب کرد.
 
عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران با بیان اینکه وال استریت امروز ما ایرانیان حمایت از عدالت و عدالتخواهی است، گفت: اگر می‌خواهید یک جریان را معرفی کنید باید جوانب مختلف آن را بیان کنید و امروز وال استریت از نظر من دانشجوی ایرانی مخالفت با برخی از نگاه های سرمایه داری است که در برخی از دستگاه‌ها و بخش ها وجود دارد.
 
ذاکری ضمن انتقاد از نبودن فضای نقادی در کشور گفت: احزاب مخالف امروز چندان نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند و مدیر کل سیاسی وزارت کشور عدم حضور احزابی مانند مشارکت و برخی احزاب دیگر را چند روز پیش رسما اعلام کرد.
 
وی با بیان اینکه در دهه هفتاد در دانشگاه علوم پزشکی سیاست‌های دانشجوی پولی دانشگاه آزاد مورد انتقاد قرار می‌گرفت گفت: امروز دکتر فرهاد دانشجو در برنامه زنده تلویزیونی از طرح دانشجوی پولی دفاع می‌کند و عنوان می‌کند مسئله پذیرش دانشجوی پولی به انحصار بخشی از کشور درآمده است.
 
عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به تبلیغات گسترده مراکز آموزش عالی در کشور گفت: وال استریت دانشجوی ایرانی امروز مخالفت از حضور سرمایه‌داری در بخش هایی از نظام است.
 
ذاکری افزود: در حالی که بهداشت رایگان باید برای مردم طبق قانون اساسی رعایت شود شاهد هستیم که بیش از 60 درصد از مسائل بهداشتی و درمانی مردم به شکل هزینه بخش خصوصی و پولی از مردم دریافت می شود.
 
وی در خاتمه با بیان اینکه وال استریت ما امروز مخالفت با این روند در وزارت بهداشت و درمان است، گفت: جنبش وال استریت امروز در امریکا به شکل بسیار منسجم و برنامه ریزی شده عمل می‌کند و مخالفت با همه جنبه‌های سرمایه داری یکی از مطالبات اصلی مردم حاضر در این جنبش است.

 

صمدزاده: کسانی که هیلاری کلینتون برای آنها پیغام می دهد خائنین به انقلاب هستند


علی صمدزاده، نماینده بسیج دانشجویی گفت: درباره تحولات منطقه آنچه که ما می فهمیم این است که انقلاب اسلامی توانست سنگی که در خاورمیانه به سمتش پرتاب شده بود با عنوان خاورمیانه بزرگ از همان جا به سمت دشمن اصلی و کسی که به گفته امام شیطان اکبر شناخته می شود برگرداند.

 

ما هیچگاه مدافع چشم بسته دولت نبوده ایم
 
نماینده بسیج دانشجویی گفت: ما مدافع هیئت دولت و هیچ کس دیگری که شاید برخی استنباط کنند نیستیم؛ همین دولتی که در سال 84 تمام قد در حمایت از او ایستادیم امسال برای ما تفاوت های بسیاری کرده است و یک جاهایی در قامت دشمن دوست عمل کرده که ما تایید نمی کنیم.
 
وی به نمونه های این اقدامات اشاره کرد و گفت: نمونه آن دیدار آقای صالحی با نماینده وزیر امور خارجه بحرین و یا پیام آقای احمدی نژاد در مرگ شاهزاده عربستانی بود که عامل کشتار حجاج شد و امام آن پیام تاریخی را نسبت به آن قضیه صادر کرد.
 
عدم پیش بینی انقلابات منطقه نشانه ناکارآمدی علوم انسانی غربی است

 

این فعال دانشجویی در ادامه مناظره در بحث علوم انسانی و جامعه شناسی گفت: در ناکارآمدی علوم انسانی غربی جای بحث نیست زیرا اگر قرار بود تحولات در جامعه شناسی سیاسی تحلیل شود غربی ها که استاد آن بودند باید اتفاقات منطقه را پیش بینی می کردند.
 
صمدزاده گفت: تحولات منطقه قالبی نیست که همه چیز در آن بگنجد.
 
این فعال دانشجویی ادامه داد: آقایان در انجمن اسلامی دست روی نقطه نقض یعنی سوریه گذاشتند؛ سوریه تفاوت های بسیاری با سایر منطقه دارد؛ تحولات منطقه برخاسته از مردم است که به یک بلوغ و خودباوری رسیدند.
 
وی افزود: یمن در منطقه کشور توسعه یافته نیست البته در برخی نرخ ها مثل توزیع ثروت از کشورهای توسعه یافته هم جلوتر است تمام این کشور به صورت قبیله ای اداره می شود اما تمام حرکت های انقلابی در یمن از سوی مردم هدایت می شود.
 
نماینده بسیج دانشجویی گفت: اخوان المسلمین شاخه های مختلفی دارد و اخوان سوریه یک شاخه خاص در سوریه است زیرا اخوان در سوریه گرایش های سلفی بسیار جدی دارد و به خاطر همین علیه جمهوری اسلامی موضع می گیرد.
 
برخی حامیان فتنه در ایران از اغشاشات سوریه حمایت می کنند در حالی از بحرین و یمن هیچ حمایتی انجام ندادند

 

صمدزاده گفت: بسیاری جمع شدند تا بگویند این تحرکات مردمی است در حالی که اتحادیه اروپا و آقایانی که فتنه 88 زیر سر آنها بود از آن حمایت کردند اما در حالی که در بحرین و یمن این اتفاقات خونین تر بود اما هیچ حمایتی از آن نشد.
 
وی گفت: این ضلع با القاعده تکمیل شد به طوری که اولین بیانیه بعد از مرگ بن لادن را آنها صادر کردند؛ ‌مگر اینها ادعای مخالفت با القاعده را ندارند پس چرا در این مورد با هم متحد شدند.
 
نماینده بسیج دانشجویی ادامه داد: چرا همه تحولات منطقه اسلامی است اما در سوریه پرچم جمهوری اسلامی را آتش می زنند این به دلیل آن است که تحولات سوریه برخاسته از خواست مردم سوریه نیست و حزب بعث حاکم بر سوریه شباهت های بسیاری به اصلاح طلبان ایران دارد.
 
صمدزاده گفت: چه کسی گفته ما طرفدار نوع برخورد بشار اسد با مردم هستیم در حالی که سوریه پلیس ندارد و از ارتش برای سرکوبی مردم استفاده می کند که ادوات آن سخت تر است.
 
این فعال دانشجویی گفت: حزب بعث در سوریه دو گرایش دارد یا ناسیونالیست عربی است که در اصلاح طلبان ما هم به صورت ایرانی موج می زد و یا سوسیال دموکراسی است که آن هم از افتخارات اصلاح طلبان ایران است.
 
دومین نماینده بسیج دانشجویی در این مناظره گفت: جریاناتی که در منطقه اتفاق می افتد خود با زبان خود می گوید که از انقلاب اسلامی الگو می گیرد حال اگر سوریه نمی گوید الگویش را از انقلاب گرفته باید الگوی آن را در فتنه 88 پیدا کرد.
 
صمدزاده ادامه داد: اقداماتی که جریانی در دولت انجام می دهد آنقدر بلاهتانه است که اسمش روی آن است و آن جریان انحرافی است.
 
این فعال دانشجویی گفت: ملی گرایی مزورانه و دولت موقت خطرناک است که 7 نفر جمع شوند که همه خارج از کشور هستند و نامه بنویسند به رهبران کشورهای انقلاب کرده مثل تونس و مصر؛ افرادی که خودشان را انقلابی می دانند اما خودشان در ایران نیستند مانند خانم شیرین عبادی.
 
شنیدن حمایت از اسلام از زبان شیرین عبادی خنده دار است

 

صمدزاده گفت: خنده دار است که حرف از اسلام را از زبان کسی مانند شیرین عبادی بشنویم؛ معلوم است که این بیداری، بیداری اسلامی است نه بهار عربی.
 
وی گفت: ‌چرا بین تحولات منطقه به سوریه بند کردید.
 
صمدزاده همچنین ادامه داد: ما نسبت به صدا و سیمای خودمان هم انتقاد داریم چون این صدا و سیمای ما نیست به جز مدیران ارشد، کارشناسان آن عرضه ندارند تحولات سوریه را منعکس کنند و از لیچارگویی اصلاح طلبان می ترسند و حرفی از سوریه نمی زنند.
 
دومین نماینده بسیج دانشجویی ادامه داد: اصل قضیه این است که ما نباید سرنخ را گم کنیم و تحولات بحرین، لیبی و مصر را به خاطر هوچی گری برخی کنار بگذاریم.
 
افتخار امام این بود که یک بسیجی باشد

 

وی در ادامه این مناظره گفت:‌ اینکه تفکر بسیجی دارد خود قدرت است این تفکر هر چقدر بیشتر باشد قدرتمندتر است همان طور که یکی از افتخارات امام خمینی این بود که خود یک بسیجی بود.
 
صمدزاده گفت: ‌ما نیازی به دولت و دستگاه نداریم.
 
این فعال دانشجویی درباره پایان نامه یکی از نمایندگان انجمن اسلامی افزود: در مطالعه تطبیقی نظر نهایی با کارشناس دین است نه کارشناسی که وارد آن کار شده هر چند استاد داور و مشاور بخواهد نمره بدهد اما باید کارشناس دینی نظر بدهد.
 
این فعال دانشجویی گفت: هر چقدر ایدئولوژیک تر عمل کنیم بیشتر دچار انزوا می شویم در دوره اصلاحات سعی می کردند این کار را بکنند اما مردم صبر کرده و امروز می بینیم کسی که منزوی است آمریکاست نه ایران.
 
صمدزاده ادامه داد:‌ اگر تفکرات سکولار جواب می داد حاکمیت های مصر و تونس که داعیه شان این است که حکومتمان سکولار است با این حجم بالای اسلام گرایی در کشورهای انقلاب کرده مواجه نمی شد.
 
وی گفت: آنها معتقد بودند اگر انتخابات برگزار شود اسلام گراها کمتر از 20 درصد خواهند بود اما انتخابات برگزار شد و در یمن بالای 70 درصد و در مصر بالای 60 درصد اسلام گرا بودند که این نشانه هایی است تا اگر قرار است کسی بفهمد نظام سرمایه داری رو به افول است الان بفهمد.
 
نماینده بسیج دانشجویی گفت: من تعجب می کنم زیرا هر جا که موضع ضد ایران است آقایان هم جهت هستند و هر جا موضع ضد نظام سرمایه داری و ضد بیداری اسلامی است آقایان مخالفند.
 
این فعال دانشجویی گفت:‌ چرا در مسئله بیداری اسلامی عزای سوریه را گرفته اید.
 
وی گفت: بیش از 90 درصد تولید ناخالص آمریکا بدهی است در حالی که به فاصله کمتر از 5 سال چین اقتصاد اول دنیا و آمریکا به اقتصاد دوم دنیا تبدیل می شود.
 
این فعال دانشجویی افزود: اگر قرار باشد آدم ها با عقلانیتی که مدنظر شما است خود را با جریانی بهتر پیوند دهند با جریان سرمایه داری پیوند ندهند.
 
صمدزاده ادامه داد: تذکری که درباره ژیژگ دادید به عنوان نهی از منکر می پذیرم؛ ژیژگ اندیشمندی برای خودش است و تفکرات آن هیچ ربطی به بسیج ندارد؛ معیار برای ما در بسیج بیانات امام و مقام معظم رهبری است.

آیا جان سلفی های سوریه از جان مردم بحرین و لیبی ارزشمندتر است؟
 
وی گفت: چرا این همه درباره سوریه حرف می زنید اما عملکردتان درباره سایر منطقه چنین نیست؛  آیا جان سلفی ها از جان مردم بحرین و لیبی ارزشمندتر است.
 
مدعیان حمایت از امام چرا در برابر قرآن سوزی موضع نگرفتند؟

 

نماینده بسیج دانشجویی گفت: ‌اگر برای شما فرقی نمی کند همان طور که مانند انتخابات رای برخی مناطق کشور با کل کشور برایتان فرق نداشت چرا نسبت به تمام استکبار از جمله اقداماتی مانند قرآن سوزی و غیره موضع نگرفتید.
 
این فعال دانشجویی افزود: این جریان در سوریه جریانی است که می خواهد مطالبات مردم را به نفع خود تمام کند.
 
وی گفت: اگر در مجموعه بسیج یا در مجموعه نظام بزرگنمایی هایی اتفاق می افتد با موضع ما به عنوان بسیج دانشجویی و کوچکتر از آن بسیج دانشگاه تهران متفاوت است.
 
آیا بدتر از این هم می شود که شما علیه اوباما بعد از تهدید حمله به کشورمان موضع نگرفتید؟

صمدزاده به نامه دو روز پیش برخی از فارغ التحصیلان این دانشگاه خطاب به اوباما اشاره کرد و گفت: شما نسبت به ‌نامه دو روز پیش 19 نفر از فارغ التحصیلان خطاب به اوباما در تحریک به اقدام نظامی علیه ایران موضع نمی گیرید آیا از این بدتر هم می شود.
 
دومین نماینده بسیج دانشجویی در ادامه مناظره با نمایندگان انجمن اسلامی دانشگاه تهران گفت:‌ مصلحت بزرگ‌تری که حمایت از محور مقاومت است مانع از این می‌شود که چشمانمان را نسبت به محور مقاومت ببندیم و یک طرفه به قاضی رفته تا نتیجه ای جز آب به آسیاب دشمن ریختن نداشته باشد.
 
وی گفت: اگر خروجی های بسیج پایشان را کج بگذارند خودشان هم می دانند که اخراج می شوند اما خروجی های شما هر کاری دلشان بخواهد انجام می دهند و هیچ اتفاقی نمی افتد.
 
صمدزاده گفت: شما که تنها عنوان پیرو خط امام بودن را یدک می کشید چرا توجه نمی کنید که چه کسانی از شما حمایت می کنند؛ شما متوجه نیستید که مسعود رجوی از شما حمایت می‌کند در حالی که اگر این حمایت ها از بسیج انجام می شد شما آسمان و زمین را به هم دوخته بودید.
 
این فعال دانشجویی ادامه داد: چطور است که استکبار داخلی و خارجی برای شما فرقی نمی کند اما خروجی های شما برای استکبار نامه می نویسد.
 
وی گفت: کسانی که هیلاری کلینتون برای آنها پیغام می دهد از نظر ما خائنین به انقلاب هستند.

انتهای خبر / خبرگزاری دانشجو / کد خبر : 13900818033

 

 

 

  • م.م
قابل توجه طرفدارای پر و پا قرص شبکه های ماهواره ای از جمله "فارسی وان" عرض می کنیم - همونایی که میگن ما بیشتر از شما نگران " خلیج همیشه فارس هستیم! - :

چند روز پیش از استاد رائفی پور شنیدم که روپرت مرداک که یکی از سرمایه دارای غول رسانه هست ( استرالیائی تبار و اکنون آمریکائی و مالک شرکت رسانه ای "نیوز اینترنشنال" ) و موسس و مالک شبکه ی پر طرفدار "فارسی وان" هست در واقع همون کسیه که اولین بار "خلیج عربی" رو مطرح کرد ( در national geography ) . این آدم که قطعا عاشق چشم و ابروی فارسی زبان ها نیست و هدفش خیلی فرا ... هست جدیدا ۲ شبکه ی فارسی دیگه هم راه اندازی کرده. خبر جدید هم از رسوائی این "مردک" رو این جا ببینید :  مردک

حالا خودتون پیدا کنید پرتقال فروش را...

  • م.م
 

حالا به ما WinZip 16 ندید م میریم؟

  • م.م

شنیدیم که معترضان امریکایی جنبش "وال استریت" در سرمای شدید هم مکان های تحصن خودشون رو ترک نکردن. پلیس با جمع آوری وسایل گرماساز سعی کرده متفرقشون کنه اما اون ها از ترفندهایی مثل استفاده از دوچرخه برای تولید برق و گرمای مورد نیازشون ( توی همون چادر ها) استفاده می کنند!

اول از همه : ای ول !

دوم : شنیدید میگن " مکروا و مکر الله والله خیرالماکرین " ؟ 

 ربطش چیه؟  اینه : این امریکایی ها (البته به همراه رفقای اروپائیشون)  اولین کسایی بودن که اومدن و بحث پایداری و صرفه جویی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر رو مطرح کردن. نه این که دلشون به حال طبیعت و این حرفا سوخته باشه ! نه .سیاستشونه! چون نمی خواستن هر روز صبح که از خواب پا می شن استرس اینو داشته باشن که امروز قراره این خاورمیانه ای های گور به گور شده سر نفت چه قری برامون بیان! اینه که گفتن بیاین فکر کنیم چجوری میشه اصلا قید نفت رو بزنیم! خلاصه که 40-50 سال کار کردن رو این قضایا و الانم تو این حرفا غولن واسه خودشون.

اما خداییش ! کی فکر می کرد یه روزی به ضررشون تموم شه؟!

از یه طرف دستشون از چاه های نفت عراق و لیبی و ... کوتاه شد (قراره بشه!) از طرف دیگه هم ملتشون از "انرژی پاک"شون علیهشون استفاده می کنن. اینو میگن چوب ۲سر طلا!

حالا ماها که جدیدا همش ناراحت این هستیم که چرا دیر به این فکرا افتادیم میتونیم خوشحالم باشیم! چون تو این سالها که ما به فکر انقلاب کردن بودیم و از علم مثلا عقب افتادیم (به گفته ی چپولامون البته) اونا زحمتارو کشیدن. حالا ما 2 لپی نتایج زحماتشونو قورت میدیم و خودشون...!  خیلی خبیث شدم که!  آخه خوب که نگاه کنیم ته قضیه همینه .

به عبارتی :  خدا خیلی هوامونو داره... خیییلی

 

پ.ن : ما با مصادیق استفاده از انرژی های تجدید پذیر مشکلی نداریم و از "بلاد کفر" به واسطه ی زحماتشان در این زمینه سپاسگذاریم!

  • م.م

دو روز است که آسمان زمینش را دارد بی امان می باراند .

و من  مثل همیشه ی روزهای بارانی عجیب دلم گرفته است.

گاهی دلم آسمانی می شود و گاهی زمینی.

در برزخم! این حال معنویست یا ...؟ 

در همین افکارم که از دوستی پیامی برایم می رسد:

" باران می بارد

به حرمت چه کسی؟

نمی دانم!

همین قدر می دانم باران صدای پای اجابت است و خدا با همه ی جبروتش دارد ناز می خرد... نیازت را به درگاهش ببر!

وقت استجابت است."

کاش حال دلم  به خلوص قطره های بارانت برسد... 

  • م.م
چند سالی میشه که میخواستم یه وبلاگ درست کنم برای خودم و توش مطلب بنویسم . دقیق تر بگم : ۳ سالی میشه !!! خیلی وقت ها جرات شروع کارای جدید رو نداریم . کارهایی که اصلا کار نیستن! بس که ساده و پیش پا افتاده ان .مثل قبول شدن تو کنکور! اینم از اون دسته کارها بود برای من و امثال من که برای شروع هر کار جدیدی دلو به دریا نمیزنیم و هی امروز و فردا میکنیم . انقدر که وقتی به خودمون میایم که میبینیم چقدر دیر شده...

وبلاگ نویسی رو دوست دارم چون راحت تر از دنیای واقعی میشه آدمای هم صنف و هم عقیده رو پیدا کرد و باهاشون ارتباط برقرار کرد. میشه حرفایی رو زد که شاید با آدمای دور و برمون نتونیم بزنیم یا اصولا گوشی برای شنیدنشون اطرافمون پیدا نکنیم. و یا شایدم جرات گفتنشو نداشته باشیم.شایدم خجالت بکشیم! (به جاش تا دلتون بخواد چشم هست برای دیدن! چشم هایی که ساعت ها میتونن تو وبگردی و گوگل گردی خودشونو مشغول کنن ...)

...راحت تر میتونم حرف های دلمو بنویسم . میتونم هر لحظه امیدوار باشم به اینکه یه دوست هم مسلک با خوندن حرف هام و نظرش بهم ثابت کنه که هنوز آدمایی هستن که مثل من فکر کنند و دغدغه هاشون شبیه دغدغه های من باشه... بگذریم

این که میگم دیر شده درمورد وبلاگ نیست.اینکه یه بهانه ی کوچیکه.یه بهانه برای یادآوری خودم به همه ی اون قول ها و قرار هائی که توی این سال ها به خودم دادم و ... وقتی برمیگردم و به پشت سرم نگاه میکنم میبینم تو هر مرحله ای از زندگیم نسبتآ  نسبت به قبل موفق تر عمل کردم . اما "ای کاش"های پیش روم انقدر زیادتر و سنگین تر بودن که نذاشتن شیرینی موفقیت هامو بچشم.

 بچه تر که بودم همیشه به این فکر میکردم که چرا انقدر بزرگتر ها اقسوس عمر گذشته و فرصت های از دست رفته رو میخورن. جوابش هم برام روشن بود: "حتمآ آدمای تنبلی بودن خوب!اما من که آدم زرنگیم .قطعآ وقتی پیر بشم اینجوری نمیشم"!

راستش الان پیر نیستم . هنوز اوایل دوران میمون جوانی رو سپری میکنم! اما هر لحظه از خودم می پرسم که :

" از ما گذشت که کاری کنیم

کاری که دیگران نتوانند کرد" ؟؟؟

  • م.م
script language=’JavaScript’ type=’text/javascript’ src=’http://scas.ir/wp-content/uploads/2012/12/scas-right.js‘>