قبیلۀ ما

شیدائی قبیله ی عشق و عقیده ایم...

قبیلۀ ما

شیدائی قبیله ی عشق و عقیده ایم...

قبیلۀ ما

ما را نبی قبیله ی سلمان خطاب کرد
روی غرور و غیرت ما او حساب کرد
از ما بترس طایفه ای پر اراده ایم
ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم



یاران! شتاب کنید که زمین نه جای ماندن،
که گذرگاه است ...
گذر از نفس به سوی رضوان حق.
هیچ شنیده ای که کسی در گذرگاه رحل اقامت بیفکند ؟
الرحیل، الرحیل
یاران شتاب کنید! ...
(سید مرتضی آوینی)

انتظار عالمانه

جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۱، ۰۹:۳۷ ق.ظ


منتَظَر درمقامِ عمل

منتظر درمقام عمل ، اهل خدمت به دیگران است ، اهل خودسازی و قیام بر علیه خود است ، اهل فعالیت مجاهدانه است. اهل تلاش و پشتکار است. مشخصه ی منتظر اینست که درسش ازهمه بهتر است؛ و درعین حال برای کارکردن هم وقت دارد.این دو را می تواند با هم جمع کند، چون روحش سالم است.

شهید چمران وقتی با استادی درس گرفت که معروف بود به هیچ کس نمره ی 20 نمی داد، نمره ی 22 از آن استاد گرفت، تا جایی که آن استاد به دانشگاه اصرار کرده بود که باید این نمره ی 22 ثبت بشود. آن وقت خود ایشان در مناجاتش می نویسد که :خدایا من در درس خواندن کم نگذاشتم ، تو خودت میدانی به چه دلیل؟ برای اینکه دوست نداشتم یک مسلمان از نظر علمی زیر دست کافر باشد.

باید ثابت کنیم که مهدویّون از همه بهترند

ما چاره ای نداریم برای اینکه در این جهان آزاد و پر از رقابت ، ثابت کنیم که مهدویون از همه بهتر هستند. ما باید به جایی برسیم که وقتی سوال می شود: منتظر چه کسی است؟ همه بگویند: "معلوم است ، کسی که از همه بانشاط تر است ، بیشتر از همه خدمت می کند، بیشتر از همه درس می خواند ، نستوه و خستگی ناپذیر است و در یک کلام کسی است که بلد است چگونه زندگی کند."

...

فضایل فردی و اجتماعی تنها در سایه ی ظلم ستیزی ارزشمندند

همه ی اخلاق فردی و اجتماعی منتظر، تنها در مسیر انقلابی بودن و مبارزه با ستمگران و مستکبران قابل قبول است؛والا نه خدا از انسان، خوب بودن های عاقیت طلبانه را می پذیرد ونه خلق خدا از آن طَرفی می بندند. معنویت اصیل و انتظار حقیقی را باید در فرهنگ جهاد جست و جو کرد. همان جهادی که رسول خدا فرمود اگر کسی لااقل آرزوی آن را در سر نداشته باشد، دچار نفاق خواهد شد.

 

اخلاق اجتماعی ، از سلوک مهربانانه و حق شناسانه با خانواده و مردم شروع می شود و با انقلابی بودن و مبارزه در راه نجات بشر تداوم می یابد و به ظهور منجی عالم بشریت ختم می شود. نمی توان در هیچ مرحله ای متوقف شد. در هر مرحله ای متوقف شویم ، چه بسا تمام راه آمده را بازگردیم و به ظالمانی به خود و جامعه مبدل شویم. چون در شرایط امروز هرکسی سکوت کند و کنار بکشد، خود به خود کمک کار و یاور ظالمان خواهد بود؛ چرا که ما در زمانی هستیم که دیگر جنگ نهایی آغاز شده است و رویارویی کامل جبهه حق و باطل شکل گرفته است.

 

از کتاب " انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه " ، علیرضا پناهیان

 

  • م.م

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
script language=’JavaScript’ type=’text/javascript’ src=’http://scas.ir/wp-content/uploads/2012/12/scas-right.js‘>